פרוייקט צילומי מתעד בהדפסות ענק את השייחים האחרונים של הנגב - סיפור לקוח

אמנות, אנתרופולוגיה, פוליטיקה, אופנה: פרוייקט צילומי מתעד בהדפסות ענק את השייחים האחרונים של הנגב

על המיזם

פרוייקט צילומי שמתעד את אחרוני השייחים הבדואים בנגב, מגיע בימים אלה לסיומו ומספק הצצה לעולם שהולך ונעלם ומצוי בסך הכל מרחק של 90 דקות נסיעה מתל אביב. מאחורי המיזם, שהוא שילוב מנצח של של צילום, אומנות, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פוליטיקה ואופנה, עומדים הצלם אריאל ואן סטרטן והמפיק סלים (סלאם) אלטורי. וכן – גם מדפסת אחת של Epson: ה- SureColor SC-P9000 STD.

התהליך

ואן סטרטן, צלם בינלאומי עטור פרסים ומרצה לצילום באקדמיה עלה לישראל מארה״ב היישר לשכונת צפון ד׳ בבאר שבע, שם, בקצה הרחוב הוא גר, נמצא המדבר. ״במדבר הזה התהלכו בדואים לבושים בבגדים מדהימים עם שבריה מבריקה על החגורה ובנות בדואיות הגיעו מדי פעם עם שמלות רקומות ומהפנטות כשעדר קטן של עיזים או כבשים מלווה אותן״, נזכר ואן סטרטן ומספר ששנים הסתכל והתפעל מהסטייל של השייחים והמכובדים ותמיד חלם לצלם אותם. ״לאחר הצבא עזבתי את הארץ לעשרים שנה ובכל ביקור במדבר שמתי לב שאני רואה פחות ופחות את הבדואים שהכרנו. אז הבנתי שעוד רגע כל התרבות הזו נעלמת ואני חייב לצלם את הפרויקט הזה ויהי מה״.

ואן סטרטן חבר לסלאם אלטורי, יליד כפר אלערקיב שבנגב וכיום יועץ כלכלי שמילא שורה של תפקידי ניהול ודירקטריון בגופים גדולים בישראל והשניים יצאו לדרך. במשך שלוש השנים האחרונות השניים הסתובבו בנגב על מנת למצוא ולתעד את השייחים הבדואים. ״דרך הצילומים ניתן כבר לראות את הקידמה והבריחה מהשורשים בלבוש השייחים. ברגע שהתרבות הזו תיעלם, התרבות הבדואית כפי שאנו מכירים אותה תתחיל לקרוס״, הם אומרים.

״זהו סיפורו של העם הבדואי ושל תרבות מרהיבה שהולכת ונעלמת לה וחשוב היה לנו לספר אותו מבעד לעיניהם של השייחים״, הם אומרים וחולמים על היום בו הפרויקט יהפוך גם לאלבום מודפס שיספר את סיפור הבדואים בנגב.

יתרונות

השניים החליטו כי את התמונות צריך להציג בגודל טבעי, בהדפסות של 1.10 על  2 מטר כך שהמתבונן בתמונות ניצב פנים אל פנים עם המצולם. לצורך השלמת המשימה, הם חברו לחברת Epson ישראל ששמחה לתרום את המדפסות והנייר המיוחד, ויחד, הפכו את הפרויקט הייחודי לתערוכה, שבחלקה ממומנת ע"י Epson ישראל ובחלקה ממומנת מתרומות שנאספו בקהילה הבדואית, כך שהפרויקט הפך לפרויקט חברתי מהמעלה הראשונה.

כדי להשלים את המשימה נרתם למשימה סטודיו ״ורהפטיג ונציאן״, סטודיו שקיים משנות ה-80 שמתמחה בצילומים מקצועיים והדפסות מקצועיות באיכויות גבוהות לתערוכות, אומנים ומוזיאונים ותעשיה.

״בסוף שנות ה-90 עשינו מעבר מעידן הכימיקלים ועברנו לבצע את ההדפסים עם המדפסות המקצועיות של חברת Epson״, מספרים אריאל ורהפטיג ורפי ונציאן, בעלי הסטודיו. ״התחלנו עם מדפסת 9600 ועם השנים שידרגנו ושידרגנו... נשארנו נאמנים לכל אורכה של התקופה לפתרונות המוצלחים של Epson, כאשר היום אנו מדפיסים עם מדפסת P9000 עם הדיו והניירות האיכותיים של Epson. לאורך כל השנים היינו מאוד מרוצים מהאיכויות והשירות המצויין של חברת מדיהקומפני, נציגת Epson, שמלווה אותנו כ- 20 שנה. השילוב הזה, בין איכות המדפסות והשירות של Epson בישראל הפך אותנו ללקוחות נאמנים של החברה.

אנו מאוד שמחים וגאים לשתף פעולה עם האמן צלם ואן סטרטן בפרויקט הענק של השייחים״, הם אומרים.

״תמיכה באמנות ואמנים הייתה מאז ומתמיד חלק מהאג׳נדה של Epson״, אומר דניאל בן מויאל, מנהל הפיתוח העסקי ב-Epson  ישראל. ״ הזיקה לאמנות ובעיקר לתחום הצילום היא רבת שנים והדוקה ביותר.  הצלמים והאמנים הם משתמשים שחשוב להם דיוק, עושר צבעים ותאימות מושלמת למקור. הם מלווים אותנו לאורך שנים והפידבק הקבוע שלהם מאפשר לנו להעלות את הרף עוד ועוד״.  

אודות הציוד

מדפסת SC-P9000 מיועדת להדפסות והגהות מקצועיות באיכות הגבוהה ביותר. מדובר במדפסת רב-תכליתית ברוחב 44 אינץ' ומערכת הגהה. היא יכולה להפיק צבעים בתאימות מאושרת של 98% לצבעי Pantone‏  ומגיעה עם ערכת דיו של עשרה צבעים וראש ההדפסה TFP PrecisionCore של Epson - כל זאת בכדי להפיק תוצאות מדויקות העמידות לזמן רב.