תערוכת הצילומים של תחרות הצילום הבינלאומית של ים המלח

תערוכת תחרות הצילומים הבינלאומית של ים המלח

3524 צלמים ומעל 9 מיליון הצבעות בתחרות הצילומים הבינלאומית של ים המלח בחסות Epson: התערוכה נפתחה בערד ב׳יום כדור הארץ׳

על המיזם

אזור החניה של מרכז התרבות בערד מזמן לא היה עמוס כך במכוניות. הקהל הרב שהגיע מכל קצוות הארץ לחגוג את ׳יום כדור הארץ הבינלאומי׳, כלל צלמים, אמנים, אנשי דפוס, יזמים ונציגי ארגוני איכות סביבה והרשות המקומית. הסיבה למסיבה: פתיחת תערוכת "חיי ים המלח", המוקדשת ל-40 צלמים נבחרים שלקחו חלק בתחרות צילום בינלאומית שכולה סביב מראות ים המלח. 
בתחרות שארגנו נועם בדין וארי לאון פרוכטר, מייסדי ׳ים המלח בהתחדשות׳ - עמותה המוקדשת ל׳שיתוף׳ ים המלח עם העולם באמצעות אמנות סביבתית, חינוך, מחקר ותיעוד, לקחו חלק 3524 צלמים, 13,123 תמונות ו -9,083,102 מצביעים מכל העולם. בפרס השופטים זכה אלכסנדר ברונפר ובבחירת הקהל זכו מאריו טרויאני מישראל  ורוני טרנר מארה״ב. ההצבעה נערכה און ליין באתר ״GuruShots״.

נותנת חסות מרכזית הייתה חברת Epson ולדברי דניאל בן מויאל, מנהל הפיתוח העסקי ב-Epson ישראל, הזיקה של החברה לתחרות היא כפולה: ״חלק נכבד מהאג׳נדה של Epson היא צמצום הפגיעה בסביבה והשמירה עליה. זהו קו מנחה בכל מהלכי הפיתוח של המוצרים ה׳ירוקים׳ שלנו. בפן השני, הזיקה לאמנות ובעיקר לתחום הצילום היא רבת שנים והדוקה ביותר.  הצלמים והאמנים הם משתמשים שחשוב להם דיוק, עושר צבעים ותאימות מושלמת למקור. הם מלווים אותנו לאורך שנים והפידבק הקבוע שלהם מאפשר לנו להעלות את הרף עוד ועוד״.

מבט מקרוב על התמונות בתערוכה יכול היה להתרשם מהצילומים, מאיכות ההדפסה ואף להבחין שמדובר בטכניקה שונה מהרגיל: הסטודיו שהיה אחראי על הדפסת העבודות היה ״פיקצ'ר פרפקט״ הירושלמי, חברה שהתחילה את דרכה בישראל לפני למעלה מעשור וייבאה לארץ באופן בלעדי את שיטת ההטבעה בעץ של תמונות.

"היינו באקסטזה ולא האמנו לגודל התמיכה הציבורית ההמונית שקיבלנו בתחרות הצילום מכל העולם״, אומרים בדין ופרוכטר. לדבריהם, ים המלח, המקום הכי נמוך על פני כדור הארץ, שמתחלק בין ישראל וירדן, הוא אחד מפלאי העולם, אך למורת רוחם של מיליוני מבקרים בשנה, מערך מורכב של גורמים סביבתיים, כלכליים ופוליטיים גורם לים המלח להיעלם בקצב מדאיג. ״המשימה שלנו היא לשמר את מה שיש לנו היום לטובת הדורות הבאים והתחרות היא דרך נהדרת לאפשר לציבור להיות חלק מהיוזמה״.

התהליך

״תהליך הייצור מתחיל במדפסת בפורמט רחב (פלוטר) של Epson שמלווה אותנו לא מעט זמן ואנו מרוצים ביותר ממנה ומשאר הציוד של Epson שיש אצלנו״, אומרים בגאווה בעלי המקום והמנכ"ל, יהודה גוטפריד ובנימין בלוי.

״התמונה הסופית מודפסת כמובן על נייר פוטו מקורי של חברת Epson שמיועד להדפסת תמונות מספק איכות מדהימה ואורך חיים מוזיאלי״, הם אומרים ומספרים כי לאחר מכן עוברת התמונה תהליך שימור ייחודי עם שכבת הגנה שמשמשת מוזיאונים ברחבי העולם לשימור אמנות מקורית, היא  מודבקת על גבי פלטת עץ ובעזרת לחץ, וואקום וחום הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהעץ. ״שכבת ההגנה ותהליך הכבישה, בנוסף להגנה המרבית שהיא נותנת לתמונה, היא גם מחדדת ומעמיקה את איכות צבעי התמונה.״

״נראה שמדובר כאן בתוצאה של תכנון מוקפד והן אידיאליות לסייע למקצוענים בתחום, להגיע לתוצאות מושלמות כל פעם מחדש״, הם אומרים.

יתרונות

מדובר במדפסת Epson Stylus Pro 9890, מדפסת פורמט רחב 44 אינץ - ייעודית לצלמים ולשוק האמנות, שמספקת הדפסות בדיוק צבעים מושלם (עושה שימוש ב-UltraChrome K3  עם  Vivid Magenta). ״זו מדפסת שמשמשת מעבדות צילום רבות בכל רחבי העולם. 

אודות הציוד

למדפסת Epson Stylus Pro 9890 תשעה מיכלי דיו לדיוק מקסימלי בצבעי התמונה ורזולוציה גבוהה במיוחד והיא יכולה להדפיס עד 40 מ״ר בשעה״, המדפסת מצוידת בראש ההדפסה התעשייתי והחדשני  - PrecisionCore Micro TFP המציע אמינות ומהירויות הדפסה גבוהות.