Epson והסביבה

Image "The big picture" © ESA/NASA

Epson והסביבה

לכולנו יש תפקיד ביצירה של עתיד טוב יותר. עבור Epson, להיות חברה בת-קיימא פירושו להיות מודעים לכל היבט בארגון שלנו – החל מהנורית הקטנה ביותר ועד למפעל הגדול ביותר. מודעות זו דוחפת קדימה את החדשנות שלנו, מניעה את הצמיחה שלנו, מעניקה מוטיבציה לכוח העבודה שלנו, ובסופו של דבר, תורמת לחברה. היא גם חלק חיוני בדרך שבה אנו עובדים עם שותפינו לאורך שרשרת האספקה.

החזון הסביבתי לשנת 2050

החזון של Epson הוא להפוך לחברה חיונית שמשתמשת בטכנולוגיות יעילות, קומפקטיות ומדויקות כדי להשיג קיימות בכלכלה מעגלית.

Epson תהפוך לבעלת מאזן פליטת חמצן שלילי ולא תעשה שימוש במשאבים תת קרקעיים1 עד שנת 2050, כדי להשיג קיימות ולהעשיר קהילות.

"אנו מחויבים להציע לעסקים ברחבי אירופה 'בחירה ירוקה' ברורה במוצרים בהם הם משתמשים", אמר יושירו נאגאפוסה, נשיא Epson אירופה. "אני שומע מלקוחות מדי יום על הצורך בטכנולוגיה שהיא טובה יותר לסביבה, חסכונית ויעילה. זה מה ש-Epson סיפקה וההישג, לצד הרווחים המצטברים, נמצא אצל הלקוחות העסקיים שלנו שעשו את הבחירה לעבור מלייזר לטכנולוגיית הזרקת דיו".

יעדי 2025

כחלק מהחזון התאגידי 2025 שלנו, אנו רוצים לתרום לפיתוח חברה בת-קיימא על ידי מינוף טכנולוגיות יעילות, קומפקטיות ומדויקות על מנת להפחית את ההשפעה על הסביבה של מוצרים ושירותים לאורך מחזור החיים שלהם.

לתאגידים גדולים, כמו Epson, יש את הכוח לחולל את השינויים המהירים ביותר, בהתחשב בהישג ידם ברחבי שרשרות האספקה הגלובליות, והשפעתם באמצעות פיתוח מוצרים כדי להפוך את מודל הכלכלה המעגלית למציאות. גם בעולם הדיגיטלי של היום, המדפסת נחשבת לכלי עסקי חיוני אצל 77% מהעובדים ב-EU5‏2. מחקרים גם מאשרים הבנה טובה יותר, ריכוז ורמות מתח נמוכות יותר כתוצאה מקריאת טקסט מודפס, בניגוד למסכים דיגיטליים‏‏‎‏‏‏3. לדוגמה, מדפסות הזרקת הדיו שלנו מסדרת WorkForce Pro צורכות כעת עד 96% פחות אנרגיה, מפיקות עד 94% פחות פסולת ופולטות עד 92% פחות פחמן דו-חמצני לעומת מדפסות לייזר דומות‏‏‏4‏.

בנוסף לשיפור העיצוב והביצועים של המוצרים הקיימים, יישום עקרונות הכלכלה המעגלית דרש מ-Epson לחשוב על עסקיה באור חדש. התחלנו בפרויקט הכלכלה המעגלית שלנו כדי להבטיח שמודל חשיבה זה יבוא לידי ביטוי בכל החברה שלנו והקהילה בה אנו עובדים, כגון מחזור מחסניות המדפסות ב-Epson Telford ואישור צד שלישי לאורך כל התהליכים שלנו.

תמונה © Charlie Waite

היסטוריה של הפעילות למען הסביבה

היסטוריית הפרויקטים והמדיניות הסביבתית של Epson החלה עם תוכנית אכיפה לבקרת זיהום שנמשכה בהצלחה במשך ארבעה עשורים. בסוף שנות ה-1990, Epson‏ פרסמה את הישגיה בדוח סביבתי שנתי. מאז תחילת המילניום החדש, Epson הרחיבה את ההיקף והיא פעילה בפרויקטים של ייעור מחדש, תוכניות בקרת אנרגיה ואפס פליטה וכדומה. מידע נוסף אודות כמה מאבני הדרך הסביבתיות של Epson להלן.

הצהרת עמדה סביבתית גלובלית

המסר שלנו פשוט: "מוצרים טובים יותר לעתיד טוב יותר". ובכל זאת, שש המילים הפשוטות האלה מכילות את ההצהרות שמניעות אותנו כל יום לעשות כמיטב יכולתנו עבור הלקוחות שלנו, השותפים העסקיים שלנו והסביבה שלנו.

חשיבה על מחזור החיים

החל מהשרטוט הראשון ועד לכניסתו לתהליך המִחזור: כל המוצרים שלנו מפותחים מתוך מחשבה על מחזור חיים בר-קיימא מבחינה אקולוגית. זוהי אסטרטגיית המפתח עבור המוצרים שלנו המתחשבים בסביבה, והיא כוללת את מאמצינו לצמצם את ההשפעה שלנו על הסביבה מעבר לשערי מפעלינו, אל תוך הבתים והמשרדים שלכם.

הצבנו יעדים קונקרטיים למפרט הסביבתי שיש להשיג בשלב תכנון המוצר. בנוסף, הצגנו תהליך עיצוב-עבור-הסביבה (DfE) בו אנו מעריכים עד כמה הצלחנו בשלב העיצוב ולאחריו.

ניהול סביבתי

לכולנו יש תפקיד ביצירה של עתיד טוב יותר. עבור Epson, להיות חברה בת-קיימא פירושו להיות מודעים לכל היבט בארגון שלנו – החל מהנורית הקטנה ביותר ועד למפעל הגדול ביותר.

היחידות העסקיות בקבוצת Epson קובעות את תוכניות הפעולה הסביבתיות שלהן, ומבצעות את הפעילויות באמצעות מערכת ניהול סביבתית. אנו מקיימים הערכות פנימיות כדי לבדוק את הביצועים מול התוכניות, ולנקוט בצעדים מתקנים במידת הצורך.

נקודת מבט חדשה

המחויבות שלנו אינה מסתיימת בשערי מפעלי הייצור של Epson. המאמצים שלנו כבר משפיעים על שגרת העבודה היומיומית של הלקוחות והשותפים העסקיים שלנו.

מידע נוסף

תמונה "כדור הארץ נוצץ בשמש" © ESA/NASA

מוצרים

Epson מחויבת לפיתוח מוצרים עם מודעות סביבתית, כלומר שהקיימות נלקחת בחשבון מרגע הרעיון ועד להשלמתו. לצד עיצוב ידידותי לסביבה, פירוש הדבר הוא גם סילוק חומרים מסוכנים ממגוון המוצרים המלא שלנו.

הפקה

האופטימיזציה האקולוגית של תהליכי הייצור שלנו היא אחד מתחומי הליבה שבהם המדיניות שלנו נכנסת לפעולה. אנחנו מתמקדים בעיקר במניעת התחממות גלובלית, בחיסול פליטה ובבקרה של חומרים מסוכנים. יתר על כן, אנו מקדישים את מאמצינו לנושאים כגון מערכת הובלה משופרת, תכנון משופר של ניהול מים וחומרים וכן ניהול סיכונים סביבתיים.

מִחזור מוצרים

העיבוד האחראי והיעיל של המוצרים שסיימו לשרת את הלקוחות והשותפים העסקיים שלנו הוא חשוב.

למעשה זה כל כך חשוב, שאנו כבר כוללים אסטרטגיית מחזור עוד בשלבי התכנון של המוצרים שלנו. כל המוצרים המוגמרים שלנו תואמים את הוראת ה-WEEE משנת 2005. עבור הפריטים המתכלים שלנו, כגון מחסניות, הקמנו מערכת איסוף המבטיחה החזרה בטוחה של מחסניות ריקות ל-Epson.

קהילה אקולוגית

אנו רואים כחובה לספק תמיכה ולבצע את האסטרטגיות שלנו בקהילה הגלובלית. יחד עם לקוחותינו ושותפינו העסקיים, אנו מפתחים ומשתתפים בתוכניות שאוכפות חשיבה אקולוגית ואחריות בתחומים שונים, כמו אזרחות תאגידית אקולוגית, טכנולוגיה אקולוגית, תקשורת אקולוגית או חינוך אקולוגי.

מידע נוסף

מידע על איכות הסביבה

כדי להגשים את האחריות החברתית התאגידית (CSR) שלנו, אנו שואפים לטפל בבעיות סביבה על-ידי אספקת ערך העולה על הציפיות של הלקוחות שלנו והציפיות החברתיות.

  1. משאבים לא מתחדשים כגון שמן ומתכות
  2. 3,639 מקבלי החלטות ועובדי IT ברחבי צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה ובריטניה, FTI Consulting, לפי הזמנת Epson בשנת 2015.
  3. Wetlund, Reinikka, Norlander & Archer, 2005: http://www.radford.act.edu.au/storage/reading-on-screens-v-paper.pdf.‎‏
  4. כדי להבין נתונים אלה וכיצד הם יכולים להועיל לעסק שלך, מומלץ לבקר בכתובת ‏‏www.epson.eu/maketheswitch.‏
  5. נדרשת כמות קטנה של מים כדי לשמור על מידה מסוימת של לחות בתוך המערכת.
  6. מחושב לפי מדפסות הזרקת דיו עסקיות של Epson שנמכרו במהלך שתי השנים הקלנדריות האחרונות (2016, 2017) בשווקי האיחוד האירופי, בשימוש ממוצע במוצרים למשך ארבע שנים.
    מתודולוגיית החישוב נבדקה על-ידי TÜV Rheinland.
  7. לקבלת מידע נוסף, מומלץ לבקר בכתובת ‏‏www.epson.eu/maketheswitch‏‏‏‏‏‎‎‎‏‏‏‏‏.
  8. נתח שוק מבוסס על הכנסות של רובוטי SCARA תעשייתיים, 2016-2011. (מקור: "Fuji Keizai "2012 - 2017 Worldwide Robot Market and Future Outlook)
  9. בהשוואה לרובוט Epson LS3 SCARA
  10. השוואה בעת חיבור ל-Ethernet (230 וולט)
  11. מוצר זה נמכר על ידי Seiko Watch Corporation.
  12. בהשוואה לראש השעון (מארז) של הדגמים בסדרת 7X, שהושקה בשנת 2012.